大学教育センター / 助教 / Suzuki, Heather Anne
| 氏名 | Suzuki, Heather Anne (すずき へざー あん) |
|---|---|
| 所属 | 大学教育センター |
| 職名 | 助教 |
|
h_suzuki ★ fukuyama-u。ac、jp 迷惑メール対策として「@」,「.」を置き換えて表示しています.
|
|
| TEL | 084-936-2111 (ext. 3224) |
| FAX | |
| WEB | |
| 更新日時 | 2025-07-11 16:51:28 |
| 学歴 | 2024年2月バーミンガム大学芸術法学部, 英語言語学科, 英語教授法修士(TESOL) 卒業 |
| 学位・資格 | 修士(英語教育学)バーミンガム大学芸術法学部 2024年2月 / Master of Arts (Teaching English to Speakers of Other Languages, University of Birmingham 2024年2月 |
| 職歴 | 福山平成大学 非常勤教師 (2015年4月〜2020年3月) |
| 福山大学 非常勤教師 (2015年9月〜2020年3月) | |
| 福山大学 大学教育センター 助教(2020年4月〜 | |
| 専門分野 | Teaching English to Speakers of Other Languages (TESOL), 英語教育学(TESOL) |
| 研究テーマ | Universal Design for Learning (UDL) |
| Learning accommodations and understanding learner diversity | |
| Strategies for in-class engagement and collaborative learning | |
| Help-seeking behavior | |
| 研究テーマのキーワード | UDL, Learner diversity, Engagement, Collaboration |
| 所属学会 | JALT (Japan Association of Language Teaching) |
| 学会活動 | JALT Okayama Chapter Outreach Officer (2024年1月〜) |
| 共同研究・科研費採択課題等実績 | |
| 主な担当授業科目 | 英語 |
| 主な学内役職・委員 | ダイバーシティ推進室 |
| 国際センター 委員会 | |
| 社会活動 | |
| 受賞,その他の実績 |
| 提出者 | Suzuki Heather Anne | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 論文題目 | An exploration of the accommodations that teachers make for learners with special learning needs in university English classes in Japan. (Master's Dissertation) | ||||
| 提出大学 | University of Birmingham | |||||
| 提出年 | 2024 | 提出月 | 2 | |||
| ★ | 著者 | Suzuki, H.A. | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 2 | 論文題目 | Categorizing Accommodations for Diverse Learners in Japanese University English Classes through The Lens of UDL. | ||||
| 掲載誌 | Accessible Language Learning Review | |||||
| ◎ | 巻,号,頁 | Volume 5, Issue 1 | 発行年 | 2025 | 発行月 | 4 |
| ★ | 著者 | Suzuki, H.A. | ||||
| 3 | 論文題目 | Supporting Learner Diversity with Universal Design for Learning. | ||||
| 掲載誌 | 大学教育論叢 | |||||
| 巻,号,頁 | 第11号 | 発行年 | 2025 | 発行月 | 3 | |
| ★ | 著者 | Suzuki, H.A. | ||||
| 4 | 論文題目 | The potential role of learner training as an awareness-building strategy in compulsory University English classes. | ||||
| 掲載誌 | 大学教育論叢 | |||||
| 巻,号,頁 | 第10号 | 発行年 | 2024 | 発行月 | 3 | |
| ★ | 著者 | Suzuki, H.A. | ||||
| 5 | 論文題目 | Effects of teacher questions on learner language use and participation: Reflections on classroom observations. | ||||
| 掲載誌 | 大学教育論叢 | |||||
| 巻,号,頁 | 第9号 | 発行年 | 2023 | 発行月 | 3 | |
| ★ | 著者 | Suzuki, H.A. | ||||
| 6 | 論文題目 | Facilitating 'tasks' in the low proficiency second language classroom. | ||||
| 掲載誌 | 大学教育論叢 | |||||
| 巻,号,頁 | 第8号 | 発行年 | 2022 | 発行月 | 3 | |
大学教育センター / 助教 / Suzuki, Heather Anne